Umělkyně Annie Morris přivezla na zámek Château La Coste v Aix-en-Provence své jedinečné sochy

Přidat na Seznam.cz

Britská sochařka Annie Morris je první umělkyní, která vystavuje v novém pavilonu Oscara Niemeyera na zámku La Coste v Aix-en-Provence a do modernistické budovy přivezla sérii svých slavných soch a tapiserií „Stack“.

Sochy s jedinečným kontrastem

Nově otevřená galerie je údajně jedním z posledních návrhů brazilského architekta a představuje klenot v koruně historické vinice, která se může pochlubit restaurací, prostorem pro pořádání akcí a kulturním centrem navrženým Tadao Ando, píše TheSpaces. Pavilon nyní zaplňují rozviklané kulovité totemy britské sochařky a barevné tapiserie, které vedou radostný dialog s architekturou, protože jejich křivky kontrastují s přímými liniemi a koupou se ve světle ze světlíků nad hlavou.

Naděje a vzdor

Když se člověk pečlivě zahledí na skulptury, je to skoro jako kdyby obdivovaly krajinu za sklem a hleděli k bronzové soše, které se nachází v zahradách.

„Moje sochy jsou o tom, jak se držet něčeho, co padlo, a jak vyjádřit naději a vzdor života,“ řekla na úkor svého umění Annie.

Na první pohled působí pestrobarevné sochy Annie hravě a vesele, ale pod tímto zdáním se skrývá pocit křehkosti. Toto dílo, stejně jako ostatní z této série, bylo inspirováno osobní tragédií, kterou autorka prožila v roce 2010 a to narozením mrtvého prvního dítěte. Z tohoto období smutku vznikly tyto oblé formy, které naznačují nafouklé břicho, nejistě naskládané na sebe, což umocňuje myšlenku zranitelnosti. Při tvorbě této série Morris vycházela ze sekvence kreseb, sestávající z oválných forem, které později rozvinula do trojrozměrných koulí, vyrobených ze sádry a písku. Poté je natřela surovými práškovými pigmenty, přičemž se převážně vracela k barvám, jako je okrová, šedá, hnědá, červená a ultramarínová, které každé soše zprostředkovávají pocit naděje.

Zdroj: thespaces.com, Instagram