Vápencem obložená prodejna Acne Studios na pařížské Rue Saint Honoré má betonovou infrastrukturu. Podívejte se sami
Módní značka Acne Studios otevřela na pařížské Rue Saint Honoré monolitický obchod navržený ve spolupráci s architektonickým studiem Arquitectura-G, který odkazuje na stockholmský skatepark a jeho pařížské prostředí.
Obchod s nádechem budoucnosti
Obchod se nachází na Rue Saint Honoré, historické ulici a vyhlášené nákupní destinaci v 1. pařížském obvodu, a vytvořil jej zakladatel Acne Studios Jonny Johansson ve spolupráci s architektonickým studiem Arquitectura-G, píše web Dezeen.
Johansson vysvětlil, že poté, co strávil nějaký čas ve skateparku umístěném pod betonovým mostem ve Stockholmu, chtěl v rámci své pařížské prodejny zopakovat vzhled a pocit posezení pod kusem betonové infrastruktury.
„Je to hledání těchto poetických míst jako například pod mostem, kde máte něco jako krásný pohyb betonové vlny, a celá tato myšlenka být pod mostem, kde nikdo nechce být, kde je to krásné, mi přišla jako docela krásný nápad,“ řekl. „Chtěl jsem, abyste měli pocit, že sedíte pod mostem. Takže tehdy mi celá ta myšlenka, protože se mi to líbí, něco jako tajná společnost, přišla dobrá pro nás jako značku na velké módní ulici.“
Při navrhování se studio inspirovalo skateparky a betonovou infrastrukturou
Na interiér obchodu byl použit kámen Saint Maximin, francouzského vápence pocházejícího z nedalekého lomu, který je synonymem pařížských staveb v důsledku radikální přestavby Paříže Napoleonem III. a baronem Haussmannem, která byla z tohoto kamene postavena. Obdélníkové desky zlatavého kamene pokrývají stěny, podlahy a strop prodejny, čímž se prolíná exteriér obložený kamenem Saint Maximin z 19. století s nyní podobně obloženým interiérem.
V interiéru stockholmské centrály Acne Studios se snoubí chlad módní školy
Společnost Arquitectura-G otevřela přízemí obchodu a začlenila do něj prostor s dvojitou výškou, který je s prvním patrem propojen skleněným zábradlím lemovaným mezi kamennými sloupy. Černý nábytek amorfních tvarů a vitríny z barvených látek od dlouholetého spolupracovníka Maxe Lamba byly rozmístěny po celém obchodě jako měkké lomové balvany.
„Když se podíváte na Paříž jako na celek, je béžová. Když přimhouříte oči, uvidíte tento kámen, tuto světlou barvu,“ řekl Johansson. „Pak tu máte černé tečky, které jsou jako auta. A pohybují se rychle a jsou takové lesklé a černé, na jednu stranu docela děsivé. To je Maxova práce.„
Osvětlení od designéra Benoita Lalloze bylo uspořádáno v celém obchodě a umístěno přes jeho stropy obložené kameny, aby napodobovalo účinek denního světla.
Zdroj: dezeen.com, Instagram