Umělá inteligence si razí cestu do marketingu

Přidat na Seznam.cz

Artificial Intelligence, AI, umělá inteligence. I když se to ještě před lety zdálo nemožné, tato technologie dnes dokazuje, že dokáže úspěšně promluvit do tvůrčích sfér. Třeba i textů, výběru obrázků nebo zvuků v marketingu. Jak?

AI v marketingu

Co je marketing? Široký obor, který mimo jiné pracuje s metodikou, jež rozpoznává chování zákazníků a podle toho aplikuje propagační nástroje. Technologie pak na základě různých analýz vyhodnocují požadavky klientů a posléze aplikují vhodnou formu reklamy, kterou si potenciální zákazníky získá a také udrží. AI marketing následně využívá technologické prvky k automatizaci procesů na základě sběru informací, díky čemuž se lépe odhadne potenciální nákupní chování klientů. Díky tomu marketér bude mít před sebou naservírovanou analýzu. Co získá? Doporučení produktů nebo obsahu dané cílové skupině. Dozví se také, jakou cestu ke klientovi zvolit. A samozřejmě se i dozví, jakou cestu komunikace by si měl vybrat. Umělá inteligence pomáhá i ve kvalitnější a chytřejším vyhledávání. Například e-shopy začaly používat sémantické vyhledávání ve svůj prospěch. Vyhledávače totiž umí rozpoznávat vazby mezi produkty a navrhovat podobné položky, které klient vyhledává. Však jste si všimli, že když si na jednom počítači jednou prohlédnete potřeby pro rybáře, už se vám nabízí samy. Co na jednom počítači, stačí mít na dvou zařízeních přihlášení k mailu, účtu na sociálních sítích a systém si vaši osobu identifikuje. AI umí zlepšit zákaznické služby skrze prediktivní analytiku. A v neposlední řadě vám technologie nabídne prognózy prodejních výsledků.

Umělá inteligence – tvorba textů

Stále jsme v rovině jistého programování. Jak se ale AI vyrovná člověku ve sféře psaní textů? Podívejte se například na web PISALEK, kde uvidíte, že výhodou AI jsou jazykové modely GPT-3 strojového učení od OpenAI. Ty totiž umí vytvářet marketingové nástroje. To je důležité, protože základem moderního marketingu je odhalení potřeb zákazníka dříve, než si je uvědomí i on sám. Však si vezměte, že až po zhlédnutí mnoha reklam vás před tím nenapadlo, že byste jimi nabízené produkty mohli potřebovat. A jde i o to, jakou formou se vám ona propagace podá. I jazyk musí být cílený. Nějak promlouváte k dělníkovi, jinak hovoříte s lékařem. Podle shromážděných dat si AI sestaví koncept daného textu. Cílem této funkce však není nahradit klasické marketéry. AI jim má pomoct. Zefektivnit jejich práci. Jen se podívejte, že první blog psaný AI působí zcela přirozeně: https://1blogai.cz/prvni-blog-psany-umelou-inteligenci-ai/. AI je tak zcela přirozený nástroj marketingu, jejž posune dál.